AYACHI N., M. ABDELLAH, M.A. BELAKDI, A. BADIS and Z. HOUMANI, 2011. - Extraction and caracterisation of calendula officinalis extraction product application for a topic emulsion. Mediterranean conference on natural products ,  9-10 Octobre, Tipaza.

BADIS A., M. ZOUKH ., N. AYACHI, S. HAMMANI, A. MOUSTEFAOUI and Z. HOUMANI, 2011. - Carthamus caerulus: an investigation phytochemical antimicrobial and application in dermopharmacy by formulation of a healing ointment. Poster: Mediterranean conference on natural products  October 9-10th , Tipaza

HACHAMA K., K. BOUKACEM et M. KHODJA. 2012.- Etude de l’extraction et de l’activité biologique des huiles essentielles de Eucalyptus camaldulensis. 2ème Conférence Internationale sur les Energies, Matériaux et Environnement (CIEME 2012), 02/03 Septembre, Université Khemis Miliana.